wstałem, szykuję sie do roboty ....i chyba piwko kupie przed.
Ratujmy polską motoryzację!
Zwiń
X
-
Ratujmy polską motoryzację!
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Ratujmy polską motoryzację!
Zabytkowej fabryce Norblina przy Żelaznej w Warszawie - siedzibie muzeów Przemysłu, Drukarstwa i Starych Samochodów oraz teatru Scena Prezentacje - grozi przejście w ręce bankruta, który chce ją sprzedać za długi, przekazując teren i budynki starej fabryki ich dawnemu użytkownikowi - firmie Norblin SA - choć ten wyprowadził się stąd 21 lat temu.
Jednemu z niewielu historycznych ocalałych obiektów, który przetrwał II wojnę światową i powstanie warszawskie, grozi wykupienie i nieznana przyszłość.
Naiwnym należy pozostawić myśl, że nowy właściciel zadba o unikalne budynki, choćby w takim stopniu, jak Muzeum Techniki dbało od wielu dziesiątków lat utrzymując, konserwując i udostępniając wspaniałą architekturę wraz ze wspaniałymi zabytkami polskiej motoryzacji i wieloma innymi unikalnymi zabytkami przemysłowymi.
Postulujemy, aby Muzeum Techniki otrzymało rangę Muzeum Narodowego przede wszystkim z uwagi na zakres jego działalności, która reprezentuje dorobek polskiej myśli techniki, stanowiącej, jak wiadomo, fundament rozwoju cywilizacji.
Polska nie powinna być pozbawiona narodowej instytucji, która byłaby skarbnicą zabytków i dokumentów świadczących o bogatych tradycjach naszej techniki, od jej odległych początków po dzień współczesny, a przy tym mogła pozytywnie wpływać na ochronę zabytków techniki w naszym kraju. Tego wymaga nasza pozycja w świecie, w którym znaczenie techniki doceniane jest w coraz większym stopniu.
W ciągu tych 51 lat Muzeum Techniki zgromadziło bardzo wartościowe eksponaty, zwłaszcza z zakresu dokumentacji dziejów techniki polskiej. Zbiór tych eksponatów świadczy o bogatych tradycjach naszej techniki. W codziennej działalności muzeum tradycje te są szeroko popularyzowane i upowszechniane wśród zwiedzających, których liczba w ciągu roku wynosi od lat średnio około 130 tysięcy, przy czym pokaźna część tych zwiedzających, w szczególności młodzież szkolna, korzysta ze specjalnych zajęć obejmujących pokazy, projekcje filmowe i tematyczne prelekcje.
Obecnie działalność muzeum ulega jednak pewnemu ograniczeniu, Naczelna Organizacja Techniczna nie jest bowiem w stanie zapewnić placówce odpowiednich warunków nie tylko dla rozwoju, ale nawet aktualnej egzystencji z braku środków finansowych.
Trudno więc mówić o spełnianiu przez muzeum roli odpowiedniej do znaczenia techniki w życiu kraju. Spełnianie takiej roli wymaga innej rangi Muzeum Techniki i stabilnych warunków jego działalności, w tym co ważne warunków finansowych, adekwatnych do warunków, które są zapewniane dla innych muzeów o wysokiej randze.
Dlatego nasz portal wraz ze Stowarzyszeniem FSOAUTOKLUB wspierającym od ponad dwóch lat działalność Muzeum Techniki w Norblinie, uruchamia specjalną akcję zbierania podpisów pod petycją do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego o nadanie statusu Narodowego dla Muzeum Techniki.
Nie pozostańmy obojętni wobec zaprzepaszczania dorobku i spuścizny polskiej historii przemysłu, polskiej myśli technicznej, wspaniałych dokonań dawnych polskich inżynierów, bo tak jak ich osiągnięciami możemy się szczycić, tak współczesnymi nie bardzo.
[interia.pl - link]
A TUTAJ mozna podpisac petycję, jeśli ktos ma ochotę, myślę że warto.Załączone plikisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
I to wlasnie jest smutne i przykre.
Tyle rzadzacy krzycza o naszej Polskosci, tradycji i historii, ale jak widac tylko na pokaz, bo jak trzeba zadbac o dobra tejze historii i kultury, to jakos nie ma zadnych dzialan."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
Komentarz